Veelgestelde vragen
Speciaal voor ondernemers
Veelgestelde vragen
Waarom is het nodig de laadruimte van een bedrijfswagen extra te beveiligen?
Helaas worden er jaarlijks veel inbraken in bedrijfswagens gepleegd. Waardevolle apparaten of goederen worden gestolen. Vaak is de daadwerkelijke
waarde van de inhoud van de bedrijfswagen lastig te verzekeren of kent de verzekering voorwaarden, waarbij lading niet verzekerd is als de bedrijfswagen
niet beroepsmatig (bijv. ’s nachts) wordt gebruikt. Daarnaast is er sprake van inkomstenderving als uw bedrijfswagen en/of gestolen apparatuur één of enkele weken niet gebruikt kan worden. Denk hierbij ook aan de levertijden van specifiek gereedschap.
Door wie kan ik een Carbolt systeem laten inbouwen?
Carbolt werkt samen met verschillende partners die getraind zijn voor een juiste inbouw van onze producten.
Hoe snel kan een Carbolt-systeem worden ingebouwd?
Onze producten zijn ruim voorradig, in overleg met onze dealers wordt samen een geschikte datum gepland voor de montage.
Welke voorbereidingen moet ik treffen voor de montage van Carbolt 103 en 104 producten?
We bevelen aan om de montage uit te voeren vóórdat de Bedrijfswageninrichting is gemonteerd, daarnaast is het van belang dat er een tussenschot aanwezig is tussen de laadruimte en de cabine. Tijdens de montage wordt een 2-componenten kit gebruikt, deze dient uit te harden op een bepaalde temperatuur, daarom is het van belang dat het voertuig binnen staat tijdens montage.
Geldt er garantie op de Carbolt producten?
Al onze producten worden verkocht met 5 jaar garantie op basis van onze garantievoorwaarden.
Wordt er veel beschadigd aan mijn bedrijfswagen bij inbouw van een Carbolt-systeem?
Aan de buitenkant van de bedrijfswagen zijn er geen beschadigingen. Aan de binnenkant van de bedrijfswagen wordt in verband met een juiste hechting de lak verwijderd van de carrosserie op de plek waar de sloten worden gelijmd. Er wordt een unit bevestigd met bouten/moeren op het tussenschot tussen cabine en laadruimte. Kortom, de Carbolt producten zijn vriendelijk voor uw voertuig.
Ik ben een sleutel verloren. Wat moet ik doen?
Bij de Carbolt 100 sleutel zit een apart label aan de reservesleutel hanger waar een nummer is ingestant, met dit nummer kan een extra reservesleutel
worden aangevraagd. Bij verlies van een sleutel van een Carbolt 103-systeem staat het sleutelnummer vermeld in het garantieboekje.
Hoe is herkenbaar dat mijn bedrijfswagen tegen inbraak beveiligd is?
Bij aanschaf van een Carbolt 103, 104, 105 en 106 worden 4 preventieve anti-inbraakstickers verstrekt, die aan de binnenkant van de ramen aangebracht
kunnen worden.
Wat moet ik doen als het systeem niet werkt bij aansturing vanuit de cabine?
Er kan contact op worden genomen met Carbolt. Het is voorgekomen dat na plaatsing van het systeem een bedrijfswagen is ingericht en inbouwkasten of
iets dergelijks zo zijn geplaatst dat een kabel wordt afgeklemd, het is van belang dat alle delen van het Carbolt 103 systeem vrij kunnen bewegen en niet
wordt belemmerd door een inrichting.
Wat moet ik doen als een deur niet ontgrendelt?
Het kan zijn dat er lading tegen een haak van een slot is gevallen, dat er een kabel onder spanning staat of dat het slot niet meer soepel werkt. Indien
mogelijk kan via een andere deur toegang tot de laadruimte worden verkregen ende situatie handmatig worden hersteld. Het is verder goed om het slot van tijd tot tijd even te ‘smeren’.
Wat moet ik doen als de slothaak blijft hangen als een deur of de achterklep is geopend?
De deur of achterklap moet worden gesloten en opnieuw worden ontgrendeld.
Onderstaande vragen zijn van toepassing op onze electronische laadruimtebeveiliging systemen.
Wat betekent het als één van de lampjes knippert?
Alleen het rode lampje kan knipperen. Dit betekent dat er een storing is op het Carbolt-slot. Druk in dat geval nogmaals op de rode knop. Wanneer de rode knop dan blijft knipperen is óf de deur niet goed gesloten óf de Carbolt slot-motor stuk. In het laatste geval kunt u contact opnemen met Carbolt.
Wat moet ik doen als ik mijn TAG ben verloren?
Als u de TAG (de blauwe druppel) bent verloren kunt u een nieuwe TAG bestellen bij Carbolt. Deze kunt u met behulp van de programmeer-TAG (die u bij
aanschaf hebt gekregen) aanbieden aan het systeem.
Hoe werkt de programmeer-TAG?
De programmeer-TAG dient u voor de antenne (in de cabine of in een achterlicht, dat wordt u bij montage/instructie aangegeven) te houden. Er volgt een viertonig, oplopend geluid (piep). De nieuwe TAG dient u vervolgens voor de antenne te houden. Er volgt een tweetonig geluid (piep). U dient af te sluiten met de programmeer-TAG door deze voor de antenne te houden. Er volgt een viertonig aflopend geluid (piep).
Verbruikt het systeem in stilstand niet teveel stroom van de accu?
Het systeem schakelt na verloop van tijd vanzelf uit. U kunt het systeem zelf afsluiten door de rode led-knop langer ingedrukt te houden.
Waar moet ik de Tag houden om achter- en zijdeuren te openen?
Bij de Carbolt 104 moet u de TAG in de cabine houden bij de bedieningsunit meestal geplaatst op de tussenwand. Bij de Carbolt 105 en de Carbolt 106 bevindt de antenne zich bij het achterlicht. De monteur geeft u bij oplevering aan bij welk achterlicht dit is. De TAG moet op korte afstand van het achterlicht worden gehouden aan de achterzijde van de bedrijfswagen.
Is het elektronische systeem te hacken?
De verbinding tussen de TAG en de toegangscontrole gebeurt niet radiografisch (zoals met een reguliere sleutel). Het is hierdoor niet mogelijk om de sleutel uit te lezen.
Wat is het effect op het systeem van slechte weersomstandigheden of het rijden op slecht begaanbare wegen?
Wij hebben geen negatieve reacties dat onze elektronica minder functioneert c.q. hapert bij slechte weers- of rijomstandigheden. Vrijwel alle bedrijfswagens zijn uitgerust met elektronica. Deze is inmiddels van dermate goede kwaliteit dat er geen problemen verwacht worden.
Wat is het effect van lading die tegen onderdelen van het systeem botst?
Rond de geïnstalleerde onderdelen van het Carbolt-systeem is goede bescherming aangebracht. Er wordt desondanks geadviseerd om in de directe omgeving van de onderdelen van het systeem geen lading te plaatsen. Er hebben ons geen negatieve signalen bereikt over problemen als gevolg van contact van lading met systeemonderdelen.